Wkładki Vasyli

Działanie

Każdy człowiek jest dość skomplikowanym układem biomechanicznym. Oznacza to, że jeśli jakieś zmiany występują w jednym miejscu, to powodują cały łańcuch zmian w pozostałych częściach ciała. U dorosłych trudno ocenić, gdzie te zmiany się zaczęły.

Jeżeli stopy są ustawione w pozycji neutralnej, to jest szansa, że wszystkie części ciała powyżej nich (np. kolana, biodra czy też głowa) ustawią się właściwie.

Jeżeli stopy ustawią się w koślawości (brzeg przyśrodkowy stopy obniży się) lubszpotawości (brzeg boczny stopy obniży się), to musi to mieć związek z ustawieniem miednicy i kręgosłupa.

pochylenie_miednicy_2
orthotic2

Wkładki ‚Vasyli’ ustawiają stopy w pozycji neutralnej i mogą wpływać na ustawienie wyżej leżących części ciała.

Zastosowanie

Stopa płasko-koślawa

Paluch ograniczony

Hallux limitus

Palce młoteczkowate i buniony

Bóle pięty

Bóle śródstopia

metatarsalgia

Bóle łydek, kolan i bioder

Bóle krzyża

Odciski, modzele

Cukrzyca i RZS

Bóle pięty (plantar fascilitis)

bole_piety_2

Najczęstszy mechanizm powstawania bólów pięty jest następujący:
Obniżenie łuku przyśrodkowego stopy → pronacja stopy → rozciągnięcie rozcięgna podeszwowego → osteofity w kości piętowej (ostroga piętowa)

Orteza VASYLI przywraca stopie jej neutralną pozycję, redukując jednocześnie siłę napięcia rozcięgna podeszwowego, znosząc tym samym najczęstszą przyczynę bólu pięty.

Ból przedniej części śródstopia (metatarsalgia)

Najczęściej wywoływany jest on w następujący sposób:

Wkładka VASYLI z wbudowaną pelotą odtwarza łuki poprzeczne stopy i zmniejsza dociążenia przodostopia jednocześnie niwelując ból i pieczenie.

bol_srodstopia_2

Bóle kolan (bóle stawu rzepkowo-udowego)

bole_kolan_2

Są one wywoływane jako skutek następujących zmian:
Pronacja stopy (koślawość) → rotacja podudzia do wewnątrz → przyparcie rzepki do kości udowej w kierunku bocznym → ból w stawie

Często przyczyną pronacji stopy jest przykurcz mięśni łydki (zwłaszcza brzuchatego) ze względu na długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej.

Bóle krzyża i bioder (lumbo-sacral pain)

Są skutkiem sekwencji następujących zmian:
1. Pronacja stopy  → zwiększenie przodopochylenia miednicy  → zwiększenie lordozy lędźwiowej  → rozciągnięcie mięśni brzucha i tylnej części uda  → bóle kręgosłupa lędźwiowo-krzyżowego
lub
2. Supinacja stopy  → zmniejszenie przodopochylenia miednicy  → zmniejszenie lordozy lędźwiowej (gorsza amortyzacja kręgosłupa)  → zmiana ustawienia kości krzyżowej  → bóle kręgosłupa, głównie w okolicy krzyżowej

Wkładka VASYLI wymusza zmiany ustawienia miednicy. W przypadku utrzymującej się bolesności należy oprócz tego zastosować dodatkowo zabiegi fizjoterapeutyczne.

bole_krzyza_2